Coronavirus informatie voor verwijzers

Op 16 maart hebben wij het besluit genomen om onze zorgverlening tijdelijk te beperken tot urgente behandelingen om onze bijdrage te kunnen leveren aan de zorg voor coronapatiënten. Ook het kunnen garanderen van de veiligheid en gezondheid van onze patiënten en medewerkers heeft daarin een grote rol gespeeld.  

Nu onze collega’s terugkeren uit de ziekenhuizen kunnen we onze reguliere zorg sinds 6 mei weer stapsgewijs opschalen. Dit uiteraard op een verantwoorde wijze waarbij wij de actuele richtlijnen strikt volgen.  Deze richtlijnen gelden zowel voor onze zorgverleners als voor onze patiënten. Ook hebben wij ervoor gezorgd dat de 1,5 meter veiligheidsnorm goed kan worden nageleefd in ons landelijk dekkend netwerk van klinieken. Het besluit om de zorg weer gefaseerd op te schalen, geldt zowel voor patiënten die reeds bij ons bekend zijn als voor nieuwe patiënten en voor alle merken van Equipe Zorgbedrijven:

Wat betekent dit voor u en uw patiënten?

  • De behandeltrajecten die waren uitgesteld worden hervat. De patiënten die dit betreft worden door ons benaderd om een passende behandeldatum te plannen. Tevens is het mogelijk nieuwe patiënten naar ons te blijven verwijzen.  
  • Consulten vinden ook in deze periode zo veel mogelijk telefonisch plaats of via beeldbellen. Eerste consultafspraken vinden echter bij voorkeur wel plaats in onze klinieken om de diagnose en urgentie vast te kunnen stellen.  
  • Operatieve ingrepen worden weer opgeschaald. Zoals altijd streven wij hierbij naar een snelle toegang voor patiënten, zowel voor een operatieve ingreep als voor een eerste consultafspraak.  

Collegiaal overleg met onze medisch specialist of een patiënt verwijzen?  

Wij hechten veel waarde aan korte communicatielijnen en zeker in deze tijd is dat belangrijker dan ooit. Wilt u collegiaal overleg met een van onze medisch specialisten? Heeft u een vraag of wilt u een patiënt verwijzen? Wij staan u graag te woord.   

U kunt contact met ons opnemen op bovenstaande directe telefoonnummers en via de link naar de website van het betreffende merk.   

Veelgestelde vragen

Welke maatregelen hebben wij getroffen?  

In onderstaande video geven wij uitleg over onze richtlijnen voor een bezoek aan de kliniek. Wij verzoeken onze patiënten deze video voorafgaand aan hun bezoek te bekijken en de veelgestelde vragen door te lezen.  

Aanvullende maatregelen

  • Wij ontvangen de patiënt graag op zijn vroegst 10 minuten voorafgaand aan de afspraak. Indien de patiënt eerder is, wordt hij/zij verzocht nog even buiten te wachten.  
  • Bij binnenkomst wordt de patiënt verzocht om zijn/haar handen te desinfecteren, wordt de temperatuur eventueel opgemeten en wordt nogmaals de vraag gesteld of de patiënt of iemand binnen het gezin klachten heeft zoals hoesten, neusverkoudheid, koorts of diarree. Indien dit het geval is, gaat de afspraak niet door en plannen we een nieuwe datum.  
  • We heten onze patiënten van harte welkom, maar zullen hen de hand niet schudden.  
  • In de wachtruimte zijn er minder zitplaatsen beschikbaar; zo kan men anderhalve meter afstand houden tot een ander.  
  • Om reden van hygiëne zijn er geen tijdschriften beschikbaar in de wachtruimte. Ook het gebruikelijke kopje koffie of thee is hier niet verkrijgbaar.  

Mag de patiënt begeleiding meenemen naar de kliniek?  

Om het aantal bezoekers in onze klinieken beperkt te houden, ontvangen wij onze patiënten het liefst zonder begeleiding. Indien begeleiding nodig is in verband met mobiliteit, of om een andere zwaarwegende reden, dan is maximaal 1 begeleider toegestaan. Indien de patiënt het prettig vindt, kan hij tijdens de afspraak iemand laten meeluisteren via de telefoon.  

Richtlijnen die wij strikt volgen

Blijf op de hoogte

Onze nieuwsbrief vertelt u alles wat u moet weten over de ontwikkelingen bij Equipe Zorgbedrijven.